Barneidretten i Slåstad IL er et lokalt tilbud til barn i alderen 3-10 år, der målsetningen er å gi en allsidig og lekpreget introduksjon til idrett og aktivitet.

Allidrett organiseres ofte i samarbeid med lokale klubber og foreninger, slik at barn kan bli kjent med ulike former for bevegelse.

I løpet av året får man bl.a. utforske friluftsliv, ulike former for ballspill, gymnastikk, svømming, ski, skøyter, klatring, dans og mye annet.

Allidrett skal først og fremst være lek og moro, og gi ungene mestringsfølelse og gode opplevelser av å være fysisk aktive.

I 2022 har vi hatt mange barn med stor interesse for aktivitetene som er lagt til rette.

På vinterstid har vi brukt skiløypene i Trondsbumarka og skøytetilbudet på Dølisjøen, der har også foreldrene bidratt og fått prøvd seg på skøyter igjen.

Sykkel og orientering har vi brukt en del tid på på sommerstid og utover høsten har det blitt svømming og klatring i Skarnes idrettshall.

Det er barn fra hele kommunen samt også nabokommunen som deltar og vi har alltid plass til flere!

Ingen forpliktelse med å delta, bare gøy og hygge for barna, samtidig som det er en uformell og trivelig arena for foreldrene også.

Under er terminlisten for vårhalvåret 2023